Segueix Bell Matí a FacebookSegueix Bell Matí a TwitterSegueix Bell Matí a Google+Canal RSS de Bell Matí

Estrena del Bell Matí Trail a la I Terra de Comtes i Abats a Ripoll

Aquest diumenge, 24 de novembre, alguns dels nous components de la secció Trail del Grup Excursionista Bellmatí ens hem estrenat en la competició.

La prova escollida ha estat una prova dura com la Terra de Comtes i Abats, amb sortida de Sant Joan de les Abadesses i arribada a Ripoll.

La Trail Terra de Comtes i Abats tot i no tenir els desnivells de vertigen de l'alta muntanya si que permet endinsar-se en el cor de l’exuberant natura dels boscos del baix Ripollès, marc de llegendes d'intrèpids comtes i de savis abats i abadesses. A la cursa, hem gaudit de corriols envoltats dels colors de la tardor de fagedes i rouredes, hem pujat al cim de Corones amb unes vistes espectaculars de la plana de Campdevànol i Ripoll i unes primeres vistes del pirineu ben carregat amb les primeres nevades d’aquest hivern (tot i que encara estem a la tardor!).

La cursa, que en la seva primera edició ha penjat el cartell d’inscripcions exhaurides, compta amb dos recorreguts, de 30 i 60 km, els quals tenen el punt de sortida a Sant Joan de les Abadesses i finalitzen a Ripoll. Com no, i per què les coses vagin com han d’anar, vàrem començar el dia “llevant-nos ben d’hora, ben d’hora” i a les 6h ja érem al Carril per agrupar-nos i agafar el cotxe fins a Sant Joan de les Abadesses, on vàrem arribar passat un quart de vuit del matí.

Una vegada allà ens vàrem adonar que el fred era intens, però no tant com esperàvem, així que tot i abrigar-nos bé, no van caldre posar-nos massa capes a sobre. Sense massa temps per res, perquè els de la cursa llarga sortíem a les 8h, vam anat fins a l’arc de sortida a la Plaça Clavé, on hi havia el control de material obligatori per la cursa llarga.

El primer tram del recorregut, des de Sant Joan fins a Campdevànol, les dues curses compartíen recorregut. L’inici ja era indicatiu del què ens trobaríem: corriols entre boscos amb constants pujades i baixades i un desnivell positiu de 1500 metres que ens van deixar gaudir dels boscos del Cortal i de Vidabona per acabar pujant al Collet del Vent, Saltor i Corones (1513m), punt més alt del recorregut) per a continuació, agafar una baixada directa passant per l’ermita de Sant Grau i Campdevànol.

A partir d’aquest punt, els dos recorreguts es separaven i el recorregut “curt” seguia cap a Ripoll per l’antic camí ral, sense massa desnivell, tot i que amb més de 25 km a les cames, qualsevol petit desnivell semblava molt més gran.

Cal destacar la participació de 4 bellmatís, destacant especialment la Laura Funosas, que s’ha adjudicat la victòria en la seva categoria amb un temps de 4h27min. També cal destacar, la valentia d’en Xevi Lloveras, que després de dislocar-se un dit de la mà en el km 3 ha arribat a l’hospital pel seu propi peu, corrent més de 25 km!!! En aquesta cursa també hi ha participat l’Elisabet Llobet (4h47min) i en Patrick Blariau (6h 3min).

imagen5.png Els participants de la cursa llarga, vàrem continuar cap a Pruners i, passant pel coll de Pardinella ens vam enfilar fins al santuari de Montgrony (1350m). Des de Montgrony vàrem baixar pel camí vell fins a Gombrèn i gaudint del tram final de la cursa entre els boscos de Feners, creuant el torrent d’Estiula (on hi ha uns gorgs espectaculars) i pujant al Serrat de l’Auró, des d’on vam baixar fins a Ripoll completant uns 60 km realment exigents, amb uns 3800 metres de desnivell positiu, però sense massa dificultats tècniques (sobretot en el segon tram) i que, als que tenien forces, els va permtre córrer pràcticament en la seva totalitat.

En la cursa llarga hem participat 2 bellmatís, amb la millor posició per en Beni Martínez (22è de la general) amb un temps de 8h5min i en Joan Macarro (27è de la general) amb un temps de 8h8min.

Cal dir que tots hem gaudit de la cursa (i no cal dir-ho, també hem patit!) però amb els ànims dels amics i família a l’arribada queda compensat, amb escreix, qualsevol patiment. També cal felicitar als organitzadors de la cursa, que malgrat alguns punts que potser cal millorar, han aconseguit que sigui tot un èxit en la seva primera edició.

Ens veiem a la propera cursa o sortida!!!